péntek, szeptember 11, 2015

Sonkás-Lila hagymás Pogácsa

Újabb pogácsát próbáltam ki. Eddig ez az, ami az első helyet foglalja el. Méghozzá olyannyira, hogy ilyen pogikat készítettem az iskolába is egy rendezvényre...nos nem gondoltam, hogy ez az íreknek is bejön :) A szép, vékony, tündérien fiatal szakácsnő tanár konkrétan odalépett elém és közölte, hogy ő nem ismeri ezt a magyar sütit, de ha ilyenek lesznek mikor mennek Magyar országra Ő tutira egy mázsával jön haza..."Egymás után megettem nyolcat...vagy kilencet!"
A gyerekek, nos ha ilyet sütök, akkor az első kérdés az, hogy ugye nem megrendelésre megy vagy a suliba???? (Ez a csekkoljuk, hogy mennyi is jut nekik??? című kérdés) :)
Azt hiszem nem is kell ennél nagyobb beharangozás egy amúgy egyszerű pogácsának.
A recept amúgy nem saját, a neten, egy másik bloggernél akadtam rá...és természetesen nem emlékszem már, hogy ki is volt...ennek ellenére óriási köszönet illeti!

Sonkás-lila hagymás Pogácsák

Hozzávalók:
Tésztához:
-50 dkg liszt
- 25 dkg vaj (én sósat használtam)
- 2 kk. só (én csak egyet használtam)
- 1 egész tojás
- fél dl tej
- 2 dl tejföl
- 2.5 dkg élesztő
- csipet cukor az élesztő felfuttatásához
Rátét:
- 2 nagy fej lila hagyma
- 10 dkg füstölt sonka (én szeletelt füstölt sonkát használtam)
- 5 dkg vaj (sósat használtam)
Kenéshez:
- 1 egész tojás

Elkészítés:
A tejet meglangyosítom, elkeverem benne a cukrot és belemorzsolom az élesztőt, majd felfuttatom. 
A lisztet kimérem egy tálba, hozzákeverem a sót és elmorzsolom a szobahőmérsékletű sós vajjal. Hozzáadom a többi hozzávalót és a felfuttatott élesztőt. Szép simára, hólyagosra dagasztom. (Ha ragadna, akkor pici lisztet nyugodtan lehet hozzáadni, néha nekem is szükséges pótolnom kicsit). Egy éjszakára, de legalább 2 órára hűtőbe teszem.
Másnap a rátétet is elkészítem. A lila hagymákat meghámozom és apróra kockázom. A vajon megpárolom, majd hozzáadom a szintén apró kockákra felvágott füstölt sonkát is és kicsit lepirítom. Teljesen kihűtöm.
A tésztát kiveszem a hűtőből, kb. 5 percet hagyom kicsit "felengedni", majd vékony, téglalap alakúra kinyújtom. Rákenem a töltelék 3/4-ét. Képzeletben elharmadolom a tésztát, majd először behajtom az egyik harmadát, és erre a másikat. Az így kapott széles csíkomra kenem a maradék 1/4-ed tölteléket. Ezt megint elosztom képzeletben kétfelé és hajtom, majd még egyszer. Az így kapott csinos kis "csomagot" 1 órára visszateszem a hűtőbe pihenni. 
Végül enyhén lisztezett felületen ujjnyi vastagra kinyújtom, pogácsa szaggatóval kiszaggatom és sütőpapíros tepsin még fél órát kelesztem letakarva. Lekenem felvert tojással és 200 fokra előmelegített sütőben, 15-20 perc alatt szép pirosra sütöm őket.
(A maradékot én lazán megint összegyúrom és ismét szaggatom, amíg el nem fogy.).

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése