péntek, január 30, 2015

Mediterrán Tepsis Csirkecombok

Egytálétel, amolyan gyors és egyszerű étel kicsit feltúrbózva. Nagyon finom! Szerintem jól variálható étel. Én is tettem még hozzá egy darab felkarikázott kolbászt és egy kevés császár szalonnát, ami ott árválkodott a hűtőben.

Mediterrán Tepsis Csirkecombok

Hozzávalók:
- 6 db alsó-vagy felső csirkecomb (lehet vegyesen is)
- 2-3 burgonya
- 1 nagy hagyma
- 2-3 cikk fokhagyma
- 2-3 paradicsom
- 1 nagy paprika (én kápia paprikát használtam)
- 2 cső kukorica (félbevágva)
- provence-i fűszer keverék
- ízlés szerint só és bors
- kb fél dl fehérbor
- petrezselyem zöld (ha lehet friss)
- bazsalikom (ha lehet friss)
- kevés olaj

Elkészítés:
Először a pácot keverem ki. Pár ek. olajat elkeverek egy nagy ek. provence-i fűszer keverékkel és ízlés szerinti sóval és borssal.
A csirkecombokat megtisztítom (én mindig lehúzom a bőrét), mosom és a páchoz adom. Jól elkeverem és pár órát pácolom.
A burgonyát megpucolom, felkarikázom. A kétféle hagymát szintén felkarikázom. A megmosott paprikát és paradicsomot is szép szeletekre szelem. A kukoricát ( én fagyasztottat használtam) megmostam.
Egy nagyobb tepsit kicsit kiolajozunk, majd felváltva rétegezzük bele a zöldségéket. Előbb a burgonyát, hagymát, fokhagymát, paprikát és a kukoricát. Megszórjuk egy kevés provence-i fűszer keverékkel és ráöntjük a csirkecombok alól megmaradt pác lét. Utána jön a csirkecomb és a felkarikázott paradicsom. Újra meghintem egy kevés provence-i fűszer keverékkel, majd pedig apróra vágott petrezselyem zölddel és kevés apróra vágott bazsalikommal. Aláöntöm a bort és letakarom alufóliával. 200 fokra előmelegített sütőben 50 percet sütöm. Utána leveszem a fóliát és kicsit pirítom még.
Tepsivel teszem az asztalra. Esetleg savanyúságot adok mellé, aki szereti.
Finom és laktató.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése